sweetbake

Alla inlägg den 28 december 2014

Av Nadja Åkerfeldt - 28 december 2014 12:34

Hej alla. Hoppas ni har haft en härlig jul och jag önskar er en god fortsättning.
Jag har nu börjat fundera på vad man ska ha på menyn under nyår. Ni får självklart komma med förslag då de nästan står helt still i mitt huvud. Förrätt har jag inte kommit på någon och de kan uteslutas men huvudrätten är just nu:
1. Pepparbiff med potatisbakelse, sås och grönsaker.
2. Baconlindad fläskfilé med potatisbakelse, sås och grönsaker

Som dessert finns de detta jag kommit på:
1. Kladdkakebotten med vit chokladmousse och en hallon/champagnespegel
2. Amerikansk Bärpaj med egengjord vaniljsås eller vaniljglass.

#förrätt #varmrätt #huvudrätt #dessert #efterrätt #nyårsmeny #nyår #mat #recept

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards