sweetbake

Alla inlägg den 18 januari 2015

Av Nadja Åkerfeldt - 18 januari 2015 12:47

Hej alla.

Igår när jag gjorde mina muffins med smörkräm blev det lite smörkräm över. Men istället för att slänga detta så valde jag att göra dubbla kokosflarn med smörkräm och vit choklad. Nägra är även enkla. Detta receptet har jag aldrig misslyckats med och jag gör kokosflarn ofta.

 

Du behöver:

75 gram smällt smör

1 ägg

1 1/2 dl socker

1 msk mjöl

2 1/2 dl kokos

1 tsk bakpulver


Gör så här:

1. Vispa socker och ägg vitt.

2. Häll i övriga ingridienser (utom smöret) och blanda

3. Häll i smöret och bland ihop.

4. Ta två teskedar och klicka ut en tesked till en kaka (de flyter ut mycket) De ser lite ut i bunken men de kommer bli ca 40 st.

5. Grädda i mitten av ugnen i 6-8 min (jag hade 7 min) i 175 grader.

6. Låt svalna på galler.

Dubbla:

7. Vill man göra dubbla låt de svalna sen ta smörkäm, gör även dessa med nutella när jag inte har någon smörkräm.

8. Tryck försiktigt på de andra flarnet.

9. Dekorera med choklad om man vill.

    

#kokos #flarn #kokosflarn #smörkräm #choklad #recept #baka #bakning #gott #mat


Ovido - Quiz & Flashcards